• theater1
  • theater2
  • theater3
  • theater4
  • theater5

Εκπαιδευτικός:

Πρέντζιπας Νικόλαος

Εκπαιδευτικοί στόχοι:

Το Θέατρο και το Δράμα, αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο της παιδείας των μαθητών, παρέχοντάς τους ευκαιρίες να μάθουν γι? αυτά, με αυτά και μέσα από αυτά. Με τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του θεάτρου και του δράματος οι μαθητές/ μαθήτριες της δημόσιας εκπαίδευσης αναπτύσσουν τα χαρακτηριστικά της δια βίου μάθησης.
Ειδικότερα, το Θέατρο και το Δράμα δημιουργούν αναλογίες ζωής και ενεργοποιούν την κριτική σκέψη των συμμετεχόντων οι οποίοι χρησιμοποιούν τα ιδιαίτερα εργαλεία του για να ερμηνεύσουν και να κατανοήσουν την προσωπική και συλλογική τους ταυτότητα. Μαθαίνοντας πώς να χρησιμοποιούν τις δραματικές συμβάσεις και τεχνικές και διάφορες μορφές τεχνολογίας, οι μαθητές/ μαθήτριες, που εργάζονται τόσο σε ατομικό όσο και ομαδικό επίπεδο, κατασκευάζουν εικονικές πραγματικότητες, που είναι το αποτέλεσμα μιας σύνθεσης της φαντασίας, της σκέψης, του συναισθήματος και των εμπειριών. Καθώς δουλεύουν με τα εργαλεία του θεάτρου, οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν κατάλληλα και με αυξανόμενη άνεση και αυτοπεποίθηση τον προφορικό και γραπτό λόγο, να επικοινωνούν αποτελεσματικότερα τα νοήματα που χτίζουν στο δράμα εκμεταλλευόμενοι ταυτόχρονα τη γλώσσα του σώματος, την κίνηση και το χώρο. Καθώς παραστούν, αναλύουν και ανταποκρίνονται στις διάφορες δραματικές και θεατρικές φόρμες, γνωρίζουν και κατανοούν σε βάθος την πολιτισμική τους κληρονομιά και γλώσσα ώστε να την εκτιμήσουν ουσιαστικά, ενώ συγχρόνως αντλούν από αυτά έμπνευση για να διερευνήσουν συμπεριφορές, στάσεις και αξίες στον σύγχρονο κόσμο. Μέσα από τη δημιουργία και παράσταση θεάτρου, οι μαθητές αντανακλούν και εμπλουτίζουν την πολιτισμική ζωή του σχολείου τους και της κοινότητάς τους.

Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • Να εξερευνούν και να αναπτύσσουν τα εκφραστικά τους μέσα ώστε να επικοινωνούν ιδέες, συναισθήματα και εμπειρίες.
  • Να αναπτύσσουν τη φαντασία, την παρατηρητικότητα, τη μνήμη και την κριτική σκέψη.
  • Να δημιουργούν και να αναπτύσσουν ρόλους που πηγάζουν από φανταστικές ή πραγματικές καταστάσεις και να θίγουν κοινωνικά, ηθικά ή άλλα ζητήματα.
  • Να κατανοούν και να ερμηνεύουν το κοινωνικό και φυσικό τους περιβάλλον μέσα από τη δημιουργία δραματικών καταστάσεων, τοποθετώντας τον εαυτό τους σε σχέση με τους άλλους.
  • Να συλλαμβάνουν τις ποικίλες θεατρικές και δραματουργικές εκφάνσεις άλλων πολιτισμών, και να κατανοούν τη θέση του θεάτρου στο παγκόσμιο κοινωνικό γίγνεσθαι σε σχέση με την πολιτισμική ιστορία των λαών, καθώς και τη συνέχειά της.
  • Να έρχονται σε επαφή και να εφαρμόζουν τις τεχνικές και τις διαδικασίες παράστασης θεάτρου, και να αναλαμβάνουν διάφορους ρόλους που συντελούν στην ολοκλήρωση της.
  • Να αναπτύσσουν τις υποκριτικές τους ικανότητες- λόγο, κίνηση, συναίσθημα- για να επικοινωνούν ξεκάθαρα και με σαφήνεια τη θεατρική πράξη.
  • Να αξιολογούν τόσο ως θεατές όσο και ως συντελεστές δημιουργίας θεάτρου το αποτέλεσμα της δραματουργίας σε σχέση με τους συγκεκριμένους στόχους που επιδιώκουν να επιτύχουν κάθε φορά, χρησιμοποιώντας τη γλώσσα του θεάτρου. 

 Πίσω