Εκπαιδευτικές Δράσεις και διαγωνισμοί σχολικού έτους 2015 - 2016

 

Τουρνουά Ποδοσφαίρου

Τουρνουά Ποδοσφαίρου


Το σχολείο μας, έλαβε μέρος στο τουρνουά ποδοσφαίρου 5 επί 5 που διοργάνωσε ο Δήμος Αθηναίων τον Μάιο και κατέκτησε την 8η θέση ανάμεσα σε 24 σχολεία. Πέτυχε τρεις νίκες και ηττήθηκε δυο φορές, την τελευταία μάλιστα στη διαδικασία των πέναλτι. Συμμετείχαν 16 μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης υπό την καθοδήγηση του γυμναστή του σχολείου Μάνθου Πούλιου.

 


Κορίτσια στην εφηβεία

Κορίτσια στην εφηβεία

 

Οι μαθήτριες της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στις 13/5/2016 μετά την λήξη των μαθημάτων τους, με την ενυπόγραφη συγκατάθεση των γονιών τους παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εφηβεία, που οργάνωσε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων σε συνεργασία με την διευθύντρια του σχολείου.
Η επισκέπτρια υγείας κ. Μπόσμη Ιουλία τις ενημέρωσε για τις αλλαγές στη ζωή τους στο ταξίδι της εξέλιξής τους από κορίτσια σε έφηβες, σε γυναίκες. Αλλαγές που συμβαίνουν, τόσο στο σώμα, όσο και στη συμπεριφορά, ώστε να τις γνωρίζουν, να μην είναι απροετοίμαστες γι αυτές και ντρέπονται, αλλά να τις μοιράζονται και να τις συζητούν, κυρίως με τους γονείς τους ή με άτομα που εμπιστεύονται.
Μέσα από εκπαιδευτικές-επιστημονικές διαφάνειες τους παρουσίασε τον κύκλο της έμμηνου ρύσης (περίοδος), μίλησε για τα συμπτώματα πριν και μετά απ? αυτόν, συζήτησε μαζί τους δίνοντας οδηγίες για την υγιεινή του σώματος, τόνωσε την αυτοπεποίθηση και τη θετική τους διάθεση μέσα από σχετικά βίντεο που τους έδειξε, και τέλος τους μοίρασε ένα σχετικό με τα παραπάνω θέματα βιβλιαράκι-ημερολόγιο.

 


Γιορτή της μητέρας

Η ημέρα της μητέρας είναι μία ειδική μέρα όπου γιορτάζουμε τη μητρότητα και εκφράζουμε το ευχαριστώ μας σ? αυτό το υπέροχο πλάσμα
που μας έφερε στη ζωή,
που σαν άγγελος μας προσέχει και μας προστατεύει σαν ανεκτίμητο θησαυρό,
που μιλάει πάντα μέσα από την καρδιά της χωρίς να περιμένει τίποτα ως αντάλλαγμα,
που μας αγαπάει ότι κι αν κάνουμε,
που νοιάζεται για μας με κάθε τρόπο,
που είναι ο οδηγός και το καταφύγιό μας,
που βάζει τις ανάγκες μας πάνω από το καθετί,
που με μια της λέξη διώχνει όλες τις έγνοιες μας μακριά,
που με τον ήχο του γέλιου της ομορφαίνει και φωτίζει το σπίτι,
που είναι πάντα γεμάτη κατανόηση, ευγένεια, γενναιοδωρία και άπειρη υπομονή
Γι? αυτή την τόσο ξεχωριστή μέρα εμείς φτιάξαμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο γεμάτο με ζωγραφιές και λόγια αγάπης βγαλμένα μέσα από την καρδιά μας για τις μανούλες μας.
(μπορείτε να κάνετε κλικ στο http://online.fliphtml5.com/bhux/ianm/#p=1 για να το δείτε σε πλήρη οθόνη - διπλό κλικ για ζουμ)

 

 


Πασχαλινό Μπαζάρ

Πασχαλινό Μπαζάρ

 

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το πασχαλινό μπαζάρ της Ε τάξης φέτος! Τα παιδιά έφεραν παιχνίδια, διακοσμητικά και υπέροχες χειροποίητες λαμπάδες, βιβλία, δώρα, τα οποία έγιναν ανάρπαστα από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς!!!  Έτσι συγκεντρώθηκε η επόμενη δόση για την αναδοχή του παιδιού από την Αφρική που έχουμε αναλάβει στην Action Aid, αλλά και το εισιτήριο της επόμενης εκδρομής!!! Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά που στήριξαν και υποστήριξαν το μπαζάρ και πολλές ευχές για ένα υπέροχο Πάσχα!

 


Πρακτική άσκηση φοιτητών του ΠΤΔΕ

Πρακτική άσκηση φοιτητών

 

Άλλο ένα εξάμηνο πρακτικής άσκησης των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών τελείωσε με επιτυχία! Συγκίνηση, συγχαρητήρια, ένα ευχαριστήριο ποίημα από τους φοιτητές προς τους δασκάλους του σχολείου μας και φυσικά...γλυκά!!!
Ευχόμαστε καλή συνέχεια και είμαστε βέβαιοι πως οι μελλοντικοί Έλληνες δάσκαλοι έχουν υψηλό επίπεδο κατάρτισης, αγάπη για τα παιδιά και διάθεση να προσφέρουν ψυχή.
Συγχαρητήρια και στο προσωπικό του σχολείου μας που στάθηκε στο ύψος αυτής της εκπαιδευτική διαδικασίας αλλά και στους μαθητές που συνεργάστηκαν άψογα, δίνοντας πολύτιμη βοήθεια στους μελλοντικούς μας επιστήμονες!

 


Ευ Αγωνίζεσθαι

Την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο του προγράμματος "Ευ Αγωνίζεσθαι" που διοργάνωσε η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία της Ελλάδας (ΕΘΝ.Ο.Α.), επισκέφτηκαν το σχολείο μας ομοσπονδιακοί προπονητές του Χάντμπολ και του Ποδοσφαίρου για να δουλέψουν με τα παιδιά των Δ' Ε' και ΣΤ' τάξεων. Για περισσότερες από δύο ώρες είχαν την ευκαιρία να διδάξουν τεχνική και κανονισμούς, καθώς και να παίξουν αγώνες κατά ομάδες. Συμμετείχαν οι ομοσπονδιακοί προπονητές χειροσφαίρισης Δημήτρης Σκάρλος και Νίκος Αγγελόπουλος και ο Γιάννης Βαρελτζής (τεχνικός σύμβουλος ανάπτυξης Ο.Χ.Ε.). Στο πρόγραμμα του ποδοσφαίρου ήταν ο Σωκράτης Κοψαχείλης, προπονητής τερματοφυλάκων.

                

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9




Δυναμική και στατική νοοτροπία σκέψης: Πώς συζητάμε με τα παιδιά μας για το λάθος, την πρόοδό τους και άλλα σημαντικά ζητήματα

Ενημερωτική συνάντηση

 

Την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 18:30,  οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί  του 130ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών συμμετείχαν σε ενημερωτική συνάντηση με θέμα: "Δυναμική και στατική νοοτροπία σκέψης": Πώς συζητάμε με τα παιδιά μας για το λάθος, την πρόοδό τους και άλλα σημαντικά ζητήματα". Την ενημερωτική συνάντηση  συντόνισε  ο σχολικός σύμβουλος κ. Παναγιώτης Πήλιουρας τον οποίο και ευχαριστούμε για τις καλές πρακτικές που μας παρουσίασε.

Τι είναι στατική και τι δυναμική νοοτροπία σκέπτεσθαι;

Στατική νοοτροπία: η νοημοσύνη / ευφυΐα μας /το σύνολο των δυνατοτήτων μας έχει δεδομένα, συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που δεν αλλάζουν
Δυναμική νοοτροπία: η νοημοσύνη / ευφυΐα μας /το σύνολο των δυνατοτήτων μας μπορεί να αναπτυχθεί

Στόχοι/αποτέλεσμα

Στατική νοοτροπία: Να δείχνω έξυπνος με κάθε κόστος
Δυναμική νοοτροπία: Να μάθω προσπαθώντας ποικιλοτρόπως (με κάθε κόστος)

Προσπάθεια

Στατική νοοτροπία: Θα έρθει φυσιολογικά «η προσπάθεια είναι κάτι κακό. Εφόσον έχεις μια ικανότητα, είσαι έξυπνος δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις»
Δυναμική νοοτροπία: Θα χρειαστεί σκληρή δουλειά & πρακτική, η προσπάθεια είναι το κλειδί «χαίρονται να προσπαθούν και να μαθαίνουν»

Εμπόδια

Στατική νοοτροπία: Αποκρύπτω/αποφεύγω/φοβάμαι τα λάθη και  τα εμπόδια/τις δυσκολίες
Δυναμική νοοτροπία: Εκμεταλλεύομαι/αξιοποιώ τα λάθη μου και αντιμετωπίζω τα εμπόδια και τις δυσκολίες

Πώς λειτουργεί αυτή η «νοοτροπία για το πώς σκεπτόμαστε»;

Παιδιά με δυναμική νοοτροπία πιστεύουν ότι η νοημοσύνη τους/το σύνολο των δυνατοτήτων τους μπορεί να αναπτυχθεί. Αυτοί οι μαθητές θεωρούν το σχολείο ένα χώρο που μπορούν να αναπτύξουν τις ικανότητές τους και θεωρούν ότι οι προκλήσεις είναι ευκαιρίες για να μάθουν και να αναπτυχθούν.
Παιδιά με στατική νοοτροπία πιστεύουν ότι η νοημοσύνη/ το σύνολο των δυνατοτήτων τους είναι καθορισμένο από τη γέννησή τους και δεν αλλάζει ή αλλάζει πολύ λίγο με την εμπλοκή σε πρακτικές δραστηριότητες. Αυτοί οι μαθητές θεωρούν το σχολείο ένα χώρο όπου οι ικανότητές τους αξιολογούνται, εστιάζουν στο να φαίνονται έξυπνοι κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας και μεταφράζουν τα λάθη τους ως σημάδια έλλειψης ταλέντο.

Νοοτροπία ανάπτυξης  Στατική νοοτροπία 
Μπορώ να μάθω οτιδήποτε βάλω στόχο.  Είμαι καλός σε αυτό ή δεν είμαι. 
Μπορώ να τα καταφέρω ακόμη καλύτερα.  Η δουλειά μου είναι αρκετά καλή. 
Όταν αποτυγχάνω σε κάτι, επιμένω. («θα μου πάρει λίγο χρόνο παραπάνω»)  Όταν αποτυγχάνω σε κάτι, τα παρατάω. («αυτό είναι πολύ δύσκολο») 
Όταν αποτυγχάνω/μέσα από τα λάθη μου, μαθαίνω. (τα λάθη με βοηθούν να βελτιώνομαι»)  Όταν αποτυγχάνω δεν είμαι καλός («έκανα πάλι λάθος») 
Θέλω να μου λένε να προσπαθώ.  Θέλω να μου λένε ότι είμαι έξυπνος. 
Θεωρώ την προσπάθεια απαραίτητη.  Θεωρώ την προσπάθεια μάταιη. 
Εκμεταλλεύομαι/αξιοποιώ/μου αρέσουν οι προκλήσεις/τα δύσκολα. («χρειάζεται να κάνω μεγαλύτερη πρακτική εξάσκηση»)  Δεν μου αρέσουν οι προκλήσεις/τα δύσκολα («δεν είμαι καλός σε αυτό», «απλά δεν μπορώ να τα καταφέρω») 
Επιμένω στα εμπόδια. («θα δοκιμάσω και άλλους τρόπους και θα τα καταφέρω», «θέλω λίγο χρόνο ακόμα»)  Τα παρατάω εύκολα. («παραιτούμαι», «δεν πρόκειται ποτέ να τα καταφέρω?») 
Μαθαίνω από την κριτική.  Αποφεύγω την εποικοδομητική κριτική. 
Εμπνέομαι/παρακινούμαι από επιτυχίες άλλων.  Απειλούμαι από τις επιτυχίες άλλων. 


Πώς «η νοοτροπία για το πώς σκεπτόμαστε» διαμορφώνεται/μεταδίδεται;

Η αλληλεπίδρασή μας με τους μαθητές/τα παιδιά μας/τα οδηγεί συχνά να αποκτούν μια νοοτροπία που τελικά τα κάνει να φοβούνται ή το αντίθετο: τις προκλήσεις,  την προσπάθεια, τα εμπόδια, τα λάθη, την αποτυχία, τον μόχθο, τη δέσμευση, την αξιολόγηση.
Οι τρόποι λεκτικής επιβράβευσης (έπαινος, εγκωμιασμός, παίνεμα) γονέων, εκπαιδευτικών, επηρεάζουν προς μια στατική ή δυναμική νοοτροπία. Δεν επιβραβεύουμε την ευφυΐα/εξυπνάδα ή το ταλέντο. Επιβραβεύουμε με σύνεση την προσπάθεια και τις στρατηγικές που οδηγούν σε επιτυχία, την υπομονή όταν αντιμετωπίζουν δύσκολα προβλήματα, την επιμονή, την ανθεκτικότητα, την προσαρμοστικότητα, τη μάθηση.
«Μου άρεσε που χρησιμοποίησες διαφορετικές στρατηγικές μέχρι που τα κατάφερες»
«Πράγματι προετοιμάστηκες καλά γι αυτό το τεστ και η πρόοδός σου το αποδεικνύει»
«Αυτή η δουλειά είναι πραγματικά πολύ καλή. Μίλησέ μου γι αυτήν? Πώς το έκανες;»
«Αυτή η εργασία ήταν πραγματικά μεγάλη και δύσκολη. Σε θαυμάζω για την επιμονή σου να την τελειώσεις»
«Μ? αρέσει που προσπάθησες τόσο πολύ γι αυτό. Έλα να δουλέψουμε λίγο παρέα να δούμε τι δεν κατάλαβες.»
«Με ικανοποίησε πολύ ο τρόπος που δούλεψες σ? αυτή την εργασία. Τώρα έχεις μάθει πολλά που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις ξανά στο μέλλον»

Πώς μπορούμε να αλλάξουμε τη νοοτροπία των μαθητών μας/παιδιών μας;

  • Λειτουργούμε ως μοντέλα πρακτικών δυναμικής νοοτροπίας.
  • Δείχνουμε στα παιδιά ότι η «ευφυΐα» τους δεν είναι στατική αλλά αντιθέτως αναπτύσσεται.
  • Χρειάζεται να τους κάνουμε να πιστέψουν ότι μπορούν να βελτιώνονται διαρκώς.
  • Τους υποστηρίζουμε κατάλληλα έτσι ώστε να αναπτύσσουν στρατηγικές για το πώς θα βελτιώνονται (π.χ. αναστοχασμός).
  • Τους καθιστούμε σταδιακά όλο και πιο υπευθύνους για τη μάθησή τους (αυτονομία).
  • Τους εξηγούμε τι είναι η δυναμική νοοτροπία και πώς μπορεί να τους βοηθήσει.

 Τρεις τρόποι για να προωθούμε τη δυναμική νοοτροπία

  • Αναγνωρίζουμε τη δική μας νοοτροπία. Λαμβάνουμε υπόψη μας τις σκέψεις μας και τα μηνύματα που στέλνουμε με τα λόγια και τις πράξεις μας. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσω κοινωνικής μίμησης. Ένα από τα πιο δυναμικά εργαλεία για την ανάπτυξη δυναμικής νοοτροπίας είναι η λειτουργία μας ως πρότυπα/μοντέλα στην περίπτωση αποτυχίας μας και πως αυτή την αντιμετωπίζουμε.
  • Επαινούμε/ανατροφοδοτούμε την προσπάθεια. Επαινώντας τα παιδιά για την «εξυπνάδα» τους τούς λέμε ότι η επιτυχία οφείλεται στο έμφυτο ταλέντο ενώ εστιάζοντας στη διαδικασία τα βοηθάμε να δουν ότι η προσπάθεια οδηγεί στην επιτυχία. Η μάθηση και η βελτίωση είναι πιο σημαντικά από τους βαθμούς και την απόδοση.
  • Διδασκόμαστε από την αποτυχία. Όταν οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς μιλούν θετικά για τα λάθη τα παιδιά αρχίζουν να σκέφτονται το λάθος ως φυσικό μέρος της διαδικασίας της μάθησης. Η αποτυχία είναι κάτι θετικό εάν τη δούμε ως μια ευκαιρία για μάθηση και ανάπτυξη. (αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα παρατάμε όταν αποτυγχάνουμε αλλά το ακριβώς αντίθετο).

Μην ξεχνάμε τη δύναμη του ακόμη. «Έχω πίστη στις δυνατότητές σου και με την προσπάθεια θα τα πηγαίνεις όλο και καλύτερα!»

Σχετικό με το θέμα είναι το  video της Dweck το οποίο μπορείτε να δείτε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.ted.com/talks/carol_dweck_the_power_of_believing_that_you_can_improve

 


Ανάλαβε δράση, για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!

Την Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016 γιορτάστηκε για 13η συνεχή χρονιά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, σε περισσότερες από 100 χώρες. Η θεματική του φετινού εορτασμού ήταν να δημιουργήσουμε από κοινού ένα καλύτερο Διαδίκτυο, με σύνθημα: «Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» («Play your part for a better internet!»).
Ο κόσμος του διαδικτύου με ένα κλικ απλώνεται μπροστά μας υπέροχος και θαυμαστός. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι άλλαξε τη ζωή μας σε μεγάλο βαθμό και με θετικό τρόπο. Υπάρχουν τόσα πολλά πλεονεκτήματα και αμέτρητες δυνατότητες  που δείχνουν τη σημασία του νέου αυτού μέσου που έχει κατακτήσει την υφήλιο με τόσο απόλυτο τρόπο.
Μία απίστευτα μεγάλη ποσότητα πληροφοριών είναι διαθέσιμη σε ελάχιστα δευτερόλεπτα μπροστά στην οθόνη μας. Άνθρωποι από όλο τον κόσμο επικοινωνούν μεταξύ τους ηλεκτρονικά, συμμετέχουν σε ομάδες συζητήσεων με κοινά ενδιαφέροντα, ανταλλάσσουν απόψεις και πληροφορίες για τον εαυτό τους μέσα από ιστολόγια και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάνουν κάθε λογής αγοραπωλησίες, ως ταξιδιώτες βρίσκουν ένα σωρό χρήσιμες πληροφορίες, διασκεδάζουν παίζοντας παιχνίδια, ακούγοντας μουσική και βλέποντας ταινίες, συμμετέχουν σε οργανισμούς έρευνες και εκστρατείες, ως γιατροί αλλά και ως ασθενείς ενημερώνονται για τις τελευταίες ιατρικές εξελίξεις, εκπαιδεύουν και εκπαιδεύονται, συνδέονται με βιβλιοθήκες, ερευνητικά κέντρα, μουσεία, σχολεία και πανεπιστήμια, δημιουργούν περιεχόμενο για τον ιστό αντί να είναι παθητικοί δέκτες της πληροφορίας και ένα σωρό άλλα χρήσιμα πράγματα.
Μακάρι όμως να μπορούσαμε να πούμε ότι το διαδίκτυο είναι πηγή μόνο ωφέλιμων πραγμάτων και υπηρεσιών. Δυστυχώς έχει κι αυτό τις σκοτεινές γωνιές του και τα επικίνδυνα μονοπάτια του. Η ασφάλεια των προσωπικών μας δεδομένων μπορεί να απειληθεί, πολλά από αυτά που κάνουμε όταν είμαστε συνδεδεμένοι μπορεί να παρακολουθούνται και να καταγράφονται, επιτήδειοι μπορεί να προσπαθήσουν να ψαρέψουν σημαντικές πληροφορίες αλλά και να μας παραπλανήσουν, κακόβουλοι άνθρωποι μπορεί να εισβάλουν και να βλάψουν τον υπολογιστή μας, το ίδιο και οι ιοί μπορούν να καταστρέψουν τα δεδομένα και τα προγράμματά μας, το ηλεκτρονικό μας γραμματοκιβώτιο μπορεί να γεμίσει με ανεπιθύμητη αλληλογραφία, έχουμε πρόσβαση σε ακατάλληλο ή και επικίνδυνο υλικό, κινδυνεύουμε να γίνουμε θύματα διαδικτυακού εκφοβισμού, να εξαπατηθούμε αλλά και πολλοί ακόμα κίνδυνοι που δυστυχώς παραμονεύουν.
Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου ενημερωνόμαστε για τους κινδύνους αυτούς, μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε κάποια μέτρα προστασίας και συμφωνούμε να τηρούμε κάποιους βασικούς κανόνες ώστε να αποφεύγουμε τις κακοτοπιές και να αξιοποιούμε με ασφάλεια όλα εκείνα τα καταπληκτικά που έχει να μας προσφέρει.

Παρακάτω θα δείτε μία διαδραστική αφίσα με χρήσιμο ενημερωτικό υλικό που φτιάξαμε με το διαδικτυακό εργαλείο ThingLink και έναν εικονικό τοίχο με χρήσιμες πληροφορίες για την ασφάλεια στο διαδίκτυο που φτιάξαμε με το διαδικτυακό εργαλείο Padlet:

 

 

 


Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

 Σχολικός Εκφοβισμός

 Κάθε χρόνο την 6η Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, δίνεται μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για το θέμα, ώστε μέσα από την ευαισθητοποίηση όλων μας, να προλαμβάνονται και να αντιμετωπίζονται έγκαιρα τα περιστατικά εκφοβισμού στα σχολεία, με απώτερο στόχο κάποια στιγμή την ολοκληρωτική εξάλειψη του φαινομένου. 
Αρχικά να πούμε ότι ο εκφοβισμός (ή bullying) δεν αφορά μόνο το σχολείο.  Μπορεί να εντοπιστεί σε κάθε περιβάλλον, κάθε ηλικία όπου το άτομο θα κληθεί να διαχειριστεί σχέσεις άνισης δυναμικής.  Γι? αυτό ένα παιδί, ακόμα κι αν δεν έχει πέσει θύμα εκφοβισμού, είναι πολύ σημαντικό να ξέρει τι πρέπει να κάνει αν του συμβεί και με ποιο τρόπο μπορεί να βοηθήσει τους φίλους του ή τους συμμαθητές του που μπορεί να εκφοβίζονται.
Η λέξη «εκφοβισμός» σημαίνει «την πρόκληση του φόβου».  Κατ? αυτήν την έννοια, μια βίαιη συμπεριφορά χαρακτηρίζεται εκφοβιστική όταν προέρχεται από ένα άτομο φαινομενικά πιο ισχυρό, γίνεται χωρίς λόγο και για μεγάλο χρονικό διάστημα κι έχει σκοπό να προκαλέσει σωματικό ή ψυχικό πόνο σε ένα άλλο άτομο φαινομενικά πιο αδύναμο, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει την αναγνώριση ως ηγέτη του θύτη.
Ο εκφοβισμός ανάμεσα σε μαθητές εκδηλώνεται με τους εξής τρόπους: χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμούς, μπουνιές, χτυπήματα, βρισιές, προσβολές, απειλές και κοροϊδίες, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων και κλοπές, αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες, με απειλητικά μηνύματα στο κινητό ή στο e-mail.
Για ένα παιδί που εκφοβίζεται, βρίσκεται δηλ. στη θέση του θύματος, μπορεί να είναι δελεαστικό το να εκδικηθεί το παιδί-θύτη.  Αλλά αυτό δεν είναι η λύση, γιατί αυτή η συμπεριφορά θα προκαλέσει κι άλλη βία.
Ας δούμε, λοιπόν, τρόπους για να χειριστεί ένα παιδί τον εκφοβισμό:

  • Απομακρύνσου και αγνόησε το παιδί που σε εκφοβίζει.  Πες του καθαρά να σταματήσει αμέσως και απομακρύνσου. Όταν αγνοείς τον εκφοβιστή, αυτό σημαίνει ότι δεν ενδιαφέρεσαι και δε σε νοιάζει. Τελικά θα σταματήσει να σε εκφοβίζει, όταν βλέπει ότι δεν του δίνεις σημασία.
  • Κράτα το θυμό σου.  Είναι φυσικό να θυμώνεις, αλλά τα παιδιά που εκφοβίζουν λαμβάνουν ικανοποίηση από αυτό.  Στο βαθμό που μπορείς κάνε μια προσπάθεια να μη δείχνεις ότι έχεις θυμώσει.
  • Ενημέρωσε έναν ενήλικα.  Δάσκαλοι, διευθυντές και γονείς όλοι μπορούν να βοηθήσουν στο να σταματήσει ο εκφοβισμός.
  • Να αποφεύγεις το παιδί που σε εκφοβίζει και να έχεις πάντα μαζί σου έναν φίλο σου. Κάνε μια προσπάθεια να είσαι πάντα με μια παρέα ή με κάποιον φίλο.
  • Κάνε κι εσύ το ίδιο για κάποιο άλλο παιδί που μπορεί να είναι και αυτό θύμα εκφοβισμού.
  • Να θυμάσαι ότι δεν φταις εσύ!  Και να μη νιώθεις ντροπή γι? αυτό που σου συμβαίνει.

Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι και οι γονείς οφείλουν να καθοδηγούν κατάλληλα τα παιδιά τους, ώστε να μη βρεθούν στη θέση του θύτη, του θύματος ή ακόμα και του θεατή. Η οικογένεια μαζί με το σχολείο είναι οι δύο τομείς από τους οποίους μπορεί να προέλθει η λύση. Το σχολείο οφείλει να παρέχει ένα δομημένο περιβάλλον με σαφείς κανόνες και άμεση παρέμβαση στις συγκρούσεις. Πάνω απ? όλα όμως, πρέπει να υπάρχει καλή σχέση ανάμεσα στο Σχολείο και την Οικογένεια.  Και μια καλή σχέση βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη.
Ας κλείσουμε υπενθυμίζοντας ότι οι διαφορές μας λύνονται καλύτερα σε ψύχραιμο και φιλικό κλίμα και φωνάζοντας δυνατά το σύνθημά μας, όπως πέρυσι:

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!!!

ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ!!!

Την ομιλία εκφώνησε η δασκάλα Σταθοπούλου Ελένη 


Σέβομαι τη διαφορετικότητα
 

Σήμερα Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016, το Βρετανικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας και με τη βοήθεια του Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών, πραγματοποίησε στο σχολείο μας το εργαστήριο «Σέβομαι τη Διαφορετικότητα», με στόχο να αναδείξει τα ιδανικά που πρεσβεύει η Ολυμπιακή Ιδέα όπως η ισότητα, η αποδοχή του διαφορετικού, ο σεβασμός και η καλύτερη κατανόηση μεταξύ των ατόμων και των κοινωνιών.
Ειδικοί Βρετανοί εκπαιδευτές με παιγνίδι και θεατρικό τρόπο παρέσυραν τα παιδιά σ ένα υπέροχο παραμύθι σεβασμού στον κάθε άνθρωπο, αλλά και υποστήριξης στο κάθε παιδί που αισθάνεται μόνο.

* Το πρόγραμμα πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σέβομαι τη διαφορετικότητα

 


Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

 Για 2η συνεχή χρονιά γιορτάζεται σήμερα  5 Οκτωβρίου 2015, η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, θεσμοθέτησε στα πλαίσια των δράσεων που αφορούν το «κοινωνικό σχολείο»  ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους) με θεματικό άξονα: «Σχολικός Αθλητισμός - Συμμετέχω και μαθαίνω τα Ολυμπιακά Ιδεώδη μέσα από τα Ολυμπιακά και τα Παραολυμπιακά Αθλήματα», καθώς το 2016 είναι έτος διεξαγωγής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων.

Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσανατολισμένο στην πνευματική διάσταση των αγώνων και τα Ολυμπιακά ιδεώδη τα οποία αποτελούν το θεμέλιο λίθο της αθλητικής και Ολυμπιακής παιδείας και έχει σα στόχο την αθλητική, κοινωνική και ηθική αγωγή των νέων αλλά και την ευαισθητοποίησή τους για τα άτομα με αναπηρία.   

 

Πανό "Αθλητής"

 Οι μαθητές μας, άφησαν για λίγο τα μαθήματά τους και:

  • παρακολούθησαν βιντεάκια για τους Παραολυμπιακούς αγώνες (μπορείτε να τα δείτε κάνοντας κλικ στους συνδέσμους: http://youtu.be/AWWIfjKRogQ και http://youtu.be/7_QylLlu1kE)
  • ενημερώθηκαν και συζήτησαν για τους αγώνες, τα Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά αθλήματα καθώς και για τις Ολυμπιακές αξίες, όπως η συμμετοχή, οι ίσες ευκαιρίες χωρίς διακρίσεις, το «ευ αγωνίζεσθαι», η Ολυμπιακή Εκεχειρία, η ειρηνική συνύπαρξη, ο σεβασμός στην αθλητική πολυμορφία, η ευγενής άμιλλα, η φιλία, ο σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ισότητα, το θάρρος, η αποφασιστικότητα
  • δημιούργησαν ψηφιακές παρουσιάσεις για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες και συννεφόλεξα για τα Ολυμπιακά ιδεώδη
  • συμμετείχαν σε κινητικές δράσεις όπως το καθιστό βόλεϊ και τα ηχοεμπόδια, έχοντας έτσι την ευκαιρία να μάθουν να αποδέχονται, να επικοινωνούν και να συνυπάρχουν με άτομα με αναπηρίες
  • συνεργάστηκαν για να κατασκευάσουν ένα πανό με θέμα τον αθλητή
  • εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από ζωγραφιές και αφίσες, αποτυπώνοντας το δικό τους τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τις αξίες που προάγονται μέσα από τους αγώνες
Ολυμπιακή Σημαία Ολυμπιακά Ιδεώδη

Λίγα λόγια για το βόλεϊ καθιστών

  •  Το βόλεϊ καθιστών αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά ομαδικά αθλήματα για αθλητές με αναπηρία, με γρήγορες εναλλαγές επίθεσης και άμυνας. Το άθλημα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1956 στην Ολλανδία, ενώ το ορόσημο στην ιστορία της Πετοσφαίρισης για άτομα με αναπηρία αποτέλεσε το έτος 1980 όταν εντάχθηκε για πρώτη φορά στο αγωνιστικό πρόγραμμα των Παραολυμπιακών Αγώνων στο Άρνεμ της Ολλανδίας , με τη συμμετοχή επτά ομάδων ανδρών .
  •  Προέρχεται από τον συνδυασμό του Γερμανικού Sitzball (που ήταν άθλημα καθημένων αλλά αρκετά αργό ) και το Volleyball. Το βόλεϊ Καθιστών έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα αθλήματα όχι μόνον για άτομα με αναπηρία αλλά και για αρτιμελείς .
  •  Από το 1967 συμμετέχει ανεπίσημα σε διεθνείς αγώνες μέχρι το 1978 που ο Διεθνής Αθλητικός Οργανισμός για άτομα με Αναπηρία (ISOD), δέχεται επίσημα το άθλημα στο πρόγραμμά του. Η διεθνής ανάπτυξη του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί θυελλώδης. Είναι άθλημα γρήγορο, συναρπαστικό όπου αναδεικνύονται οι αθλητικές ικανότητες των παικτών, οι οποίοι μπορούν να παίξουν σε υψηλό επίπεδο τεχνικής. Στην Ευρώπη εποπτεύεται από την European Committee Volleyball for Disabled (ECVD) με  26 κράτη μέλη με  121 ομάδες και έδρα την Ολλανδία. Η χώρα με τις περισσότερες ομάδες είναι η Ρωσία (14) ενώ η Ελλάδα εκπροσωπείται με (6) ομάδες. Σε παγκόσμιο επίπεδο το άθλημα εκπροσωπείται σε 48 χώρες.

Λίγα λόγια για το παιχνίδι με τα ηχοεμπόδια

Το παιχνίδι παίζεται με τα παιδιά καθισμένα στο έδαφος, εκτός από ένα που είναι όρθιο με τα μάτια του καλυμμένα με ένα μαντήλι, στο ρόλο του τυφλού και έναν οδηγό ο οποίος βρίσκεται σε κάποιο σημείο του χώρου και με τη σφυρίχτρα του προσπαθεί να καθοδηγήσει τον «τυφλό» ώστε να πάει κοντά του και να τον ακουμπήσει.
Ο "τυφλός" προσπαθεί να κινηθεί ανάμεσα από τα καθισμένα παιδιά τα οποία κάνουν έναν ήχο ( ότι επιλέξει το καθένα), όταν τα πλησιάσει πολύ. Έτσι καταλαβαίνει ότι υπάρχει μπροστά του εμπόδιο και αλλάζει πορεία. Ταυτόχρονα με την αποφυγή των παιδιών πρέπει να ακούει και το σφύριγμα του οδηγού. Περνάνε όλα τα παιδιά με τη σειρά από το ρόλο του τυφλού. Ενισχύει τον προσανατολισμό μόνο με την ακοή, και τους βάζει για λίγο στη θέση των μη βλεπόντων αθλητών. 

 

Καθιστό βόλεϊ  Παιχνίδι προσανατοσλισμού

* Την επιμέλεια της εκδήλωσης είχε η εκπαιδευτικός της φυσικής αγωγής κα Κατερίνα Νικολαΐδου.

* Με αφορμή τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών αγώνων, οι μαθητές μας υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών της φυσικής αγωγής εκδώσαν την αθλητική εφημερίδα
"Ολυμπιακές στιγμές".