• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολικού έτους 2015 - 2016   
 

 Επίσκεψη στο Παναθηναϊκό Στάδιο

Παναθηναϊκό Στάδιο

  

Οι μαθητές και οι δάσκαλοι της Β' τάξης επισκέφτηκαν το Παναθηναϊκό Στάδιο, το μοναδικό μαρμάρινο στάδιο στον κόσμο που φιλοξένησε τους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες. Ξεναγήθηκαν στους μοναδικούς χώρους του σταδίου και ενημερώθηκαν μέσα από το σύστημα αυτόματης ακουστικής ξενάγησης για τη μακραίωνη ιστορία του. Μετά το πέρας της ξενάγησης οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να μπουν στον αγωνιστικό χώρο και να γνωρίσουν κάποια από τα αθλήματα του κλασσικού αθλητισμού, όπως δισκοβολία, σφαιροβολία, ακοντισμός και άλμα επί κοντώ.
Και επειδή γερό σώμα σημαίνει άθληση και σωστή διατροφή, στο τέλος δοκίμασαν ένα ισορροπημένο γεύμα που περιλάμβανε γιαουρτάκια, φρούτα και τοστ.

 


 Επίσκεψη στο Μουσείο Αυτοκινήτου

 

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 2
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

 

Οι μαθητές - μαθήτριες και οι δάσκαλοι των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων στις 12 Μαΐου 2016 επισκέφθηκαν δωρεάν το Μουσείο Αυτοκινήτου σε συνεργασία με τη σχολική επιτροπή και την Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Ηλιοπούλου, τους οποίους και ευχαριστούμε γι? αυτήν την πρωτοβουλία.
Σ? ένα κτίριο μοναδικής σχεδίασης κι αισθητικής στην καρδιά της Αθήνας, περιηγήθηκαν σε τρεις τεράστιους ορόφους, αφιερωμένους στην τεχνολογία και την εξέλιξη των τεσσάρων τροχών, από τα τέλη του 1800 ως το 1980, θαύμασαν μοναδικά δείγματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, μοντέλα φημισμένων οίκων από το παρελθόν, όπως ADLER, FACEL VEGA, ISO, DINO, MILLER, ELVA , κλασσικά μοντέλα δημοφιλών κατασκευαστών του σήμερα, όπως BENTLEY, ROLLS ROYCE, BUGATTI, ASTON MARTIN, FERRARI, MAZERATI, LAMBORGHINI, PORSCHE, MERCEDES, BMW, καθώς και πολλά ιστορικά αυτοκίνητα παγκοσμίου φήμης.
Παρακολούθησαν πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής χρήσιμο για την κίνηση και την συμπεριφορά τους στους δρόμους ως πεζοί, αλλά και ως αυριανοί οδηγοί.
Τέλος χαλάρωσαν, τρώγοντας κρουασάν που τους πρόσφεραν οι υπεύθυνοι του μουσείου και οδηγώντας στον προσομοιωτή της Φόρμουλα 1.

 


 Παίζουμε μπόουλινγκ

 

Οι μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης αθλούνται, Παρασκευή απόγευμα, παίζοντας bowling στο Metropolitan center, χαλαρώνουν και πραγματικά το διασκεδάζουν με την ψυχή τους.

Λίγα λόγια για την ιστορία του αθλήματος
Το bowling (κυλιοσφαίριση) όσο και να φαίνεται μοντέρνο άθλημα έχει και αυτό τις ρίζες του στα βάθη των αιώνων.
Πριν από 7.000 χρόνια οι αρχαίοι Αιγύπτιοι έπαιζαν ένα παιχνίδι παρόμοιο με το bowling, ενώ οι παλαιολιθικοί άνθρωποι κυλούσαν πέτρες προσπαθώντας να ρίξουν οστά προβάτων τα οποία στερέωναν στο έδαφος.
Πριν 400 περίπου χρόνια επίσης στην Γερμανία κυλούσαν πέτρινες μπάλες με σκοπό να ρίξουν ένα ξύλινο ομοίωμα του Διαβόλου. Εάν κάποιος τα κατάφερνε, αυτό σήμαινε για τους Γερμανούς ότι ήταν καλός άνθρωπος. Στην αντίθετη περίπτωση τον θεωρούσαν κακοποιό στοιχείο και τον έστελναν για λίγες μέρες στην φυλακή.
Τον 17ο αιώνα, το bowling ήταν πολύ δημοφιλές σπορ στις περισσότερες χώρες. Ο Ολλανδός ζωγράφος Jan Steen ζωγράφισε ένα πίνακα με αναπαράσταση bowling. Το bowling τότε ονομαζόταν «ΣΚΙΤΛΣ» και χρησιμοποιούσαν εννέα κορίνες αντί των σημερινών δέκα.
Η μανία των στοιχημάτων της εποχής δεν άφησε το bowling αμέτοχο και έτσι άρχισαν να παίζονται μεγάλα ποσά σε αγώνες ΣΚΙΤΛΣ, κάτι που επέφερε την οργή των περισσοτέρων τότε κυβερνήσεων. Αποτέλεσμα ήταν ο Βασιλιάς της Αγγλίας Τζαίημς ο 1ος να απαγορεύσει το bowling το 1618 ενώ το ίδιο έκαναν και πολλές άλλες κυβερνήσεις με πρώτη την Αμερική.
Το γεγονός αυτό εξόργισε τους πολίτες όλου του κόσμου που προκειμένου να συνεχίσουν το σπορ που αγαπούσαν σκέφθηκαν ότι «απαγορεύεται το bowling των εννέα κορίνων, δεν απαγορεύεται όμως το bowling των δέκα κορίνων». Πρόσθεσαν λοιπόν μια κορίνα και ορκίσθηκαν να μην ξαναστοιχηματίσουν ποτέ στο bowling ώστε να μην τους το πάρει κανείς και έτσι το bowling μέσα από όλες αυτές τις περιπέτειες πήρε την σημερινή του μορφή και όχι μόνο.
Το 1936 το bowling παίρνει μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου σαν αγώνισμα επίδειξης.
Το bowling στις μέρες μας έχει αναγνωρισθεί σαν άθλημα στις περισσότερες χώρες του κόσμου και οι Ομοσπονδίες των χωρών αυτών έχουν υπαχθεί στις Ολυμπιακές Επιτροπές.
Η Διεθνής Ομοσπονδία bowling έχοντας υπό την αιγίδα της όλες τις Ομοσπονδίες των χωρών όλου του κόσμου απαριθμεί αυτή τη στιγμή 86 κράτη μέλη και είναι μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.
Το 1988 το bowling πήρε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Σεούλ σαν άθλημα επίδειξης και έκτοτε παλεύει να γίνει επίσημο Ολυμπιακό αγώνισμα.
Το bowling στην Ελλάδα
Το bowling στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκε σε αίθουσα του ξενοδοχείου Αροllοn Palace στο Καβούρι το 1972 και την ίδια χρονιά κατασκευάσθηκε η πρώτη αίθουσα bowling στον Προφήτη Ηλία του Πειραιά, που λειτουργεί ακόμη και σήμερα. Το 1974 λειτούργησε η δεύτερη αίθουσα bowling στην Αθήνα και από τότε το άθλημα άρχισε την άνοδό του. Αποτέλεσμα ήταν να ξεφυτρώσουν αίθουσες bowling παντού και σήμερα να υπάρχουν σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.

 


Επίσκεψη στο Πλανητάριο

 Ένας ζωντανός κόσμος


Σήμερα Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016, τα πεμπτάκια  μας επισκέφτηκαν το πλανητάριο στο Ίδρυμα Ευγενίδου και παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την ψηφιακή παράσταση «Ο Ζωντανός Πλανήτης», η οποία με ιδιαίτερα θεαματικό τρόπο παρουσίασε τις ενδογενείς και εξωγενείς δυνάμεις που δρουν συνεχώς στη γη και επηρεάζουν την ιστορία και την εξέλιξή της και μας εξήγησε τους μηχανισμούς της γης που της επιτρέπουν να ανανεώνεται και να διατηρεί τη ζωή.  Μάθαμε ότι ο πλανήτης μας βομβαρδίζεται συνεχώς από αστεροειδείς και κομήτες που προκαλούνται από ηφαιστειακές εκρήξεις που συμβαίνουν σε άλλους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, μάθαμε πως προκαλούνται οι σεισμοί, για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και για τις αιτίες που το προκαλούν αλλά και για τις τεκτονικές πλάκες που μετατοπίζονται με την πάροδο του χρόνου και επηρεάζουν την επιφάνεια του πλανήτη μας.
Ήταν μία εμπειρία αξέχαστη και μοναδική που πραγματικά μας μάγεψε!

 


"Πρίγκιπας και φτωχός" στο θέατρο Αβάκιο

  • αβάκιο1
  • αβάκιο10
  • αβάκιο2
  • αβάκιο3
  • αβάκιο4
  • αβάκιο5
  • αβάκιο6
  • αβάκιο7
  • αβάκιο8
  • αβάκιο9

 

Οι Γ?, Δ? και Ε? τάξεις του σχολείου μας επισκέφτηκαν σήμερα το θέατρο Αβάκιο όπου παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση "Πρίγκιπας και φτωχός". Πρόκειται για το κλασικό αριστούργημα του Μαρκ Τουέιν σε διασκευή της Κέλλυς Σταμουλάκη.
Η υπόθεση αρκετά ενδιαφέρουσα. Δυο παιδιά που μοιάζουν εκπληκτικά αποφασίζουν να ζήσουν το  ένα τη ζωή του άλλου και να γνωρίσουν τις δυσκολίες της. Και καθώς η ιστορία ξεδιπλώνεται, μια σειρά από απίστευτα μπερδέματα και περιπέτειες συμβαίνουν, για να οδηγήσουν τελικά στην απόδοση δικαιοσύνης.
Τα κοστούμια ήταν φανταχτερά και πολύχρωμα, τα σκηνικά φανταστικά και η μουσική ζωντανή και υπέροχη. Κάποια σχόλια ήταν άκρως ξεκαρδιστικά ενώ υπήρξαν και στιγμές που συμμετείχαν και τα παιδιά στην παράσταση.
Ήταν ένα έργο απολαυστικό που κέντρισε το ενδιαφέρον μας και μας δίδαξε πως η δικαιοσύνη, η φιλία, η ηθική, η τιμιότητα και η κατανόηση του συνανθρώπου πρέπει να κυριαρχούν σε μία κοινωνία που έχει έντονο το στοιχείο της διαφορετικότητας.

 


Το σχολείο μας πηγαίνει στο «Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας»

Στον πιο γλυκό και σοκολατένιο τόπο βρέθηκαν σήμερα Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015 μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, στο παραμυθένιο και ταυτόχρονα πραγματικό «Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας».
Μετά από ένα θερμό καλωσόρισμα συνοδευόμενο από κέρασμα στο χώρο της υποδοχής όπου έγινε και η πρώτη ενημέρωση, ξεκινήσαμε το πιο γλυκό μας ταξίδι.
Πρώτος μας σταθμός το μουσείο σοκολάτας, όπου με τη βοήθεια εκπαιδευμένων ξεναγών ταξιδέψαμε σε διάφορους πολιτισμούς με θρύλους και ιστορίες και μάθαμε για την ιστορία της σοκολάτας.
Στη συνέχεια περνώντας μέσα από τη ζούγκλα του Αμαζονίου βρεθήκαμε στα ερείπια ενός ναού Αζτέκων όπου με ειδικές αναπαραστάσεις περιγράφονταν τα βασικά στάδια επεξεργασίας και παρασκευής της σοκολάτας.
Και λίγο πιο κει μέσα σε μια εξωτική καλύβα παρακολουθήσαμε την προβολή της ιστορίας της σοκολάτας από έναν choco-εξερευνητή.
Επόμενος μας σταθμός είναι το εργαστήριο σοκολατοκατασκευών. Αφού ενημερωθήκαμε για τα στάδια παραγωγής και συσκευασίας της σοκολάτας, δημιουργήσαμε πάνω σε μεγάλους πάγκους τις δικές μας κατασκευές από σοκολατένια ζαχαρόπαστα.
Σειρά είχε το εργαστήριο μπισκοτοκατασκευών όπου παρακολουθήσαμε την παραγωγή των αγαπημένων μας μπισκότων και πήραμε μέρος σε μπισκοτένιες δραστηριότητες.
Ακολούθησε το εργαστήριο γαλακτοκομικών όπου μας υποδέχτηκε στη μικρή της φάρμα η Μελίνα, η αγελαδίτσα του εργοστασίου και μας βοήθησε να ανακαλύψουμε μία μυστική συνταγή.
Πιο κάτω μας περίμενε ένας τρελός επιστήμονας, ο κύριος Σοκολάτας Κουβερτούρας, ο οποίος προσπαθούσε να ανακαλύψει τη μυστική συνταγή για την πιο νόστιμη σοκολάτα του κόσμου αλλά και μας ενημέρωσε γι αυτά που πρέπει να προσέχουμε σε κάθε επιλογή σοκολάτας.
Και η περιπέτεια συνεχίστηκε όταν μέσα από ένα πραγματικό λαβύρινθο-μηχανή του χρόνου ταξιδέψαμε στο παρόν και στο μέλλον και καταλήξαμε σε ένα μέρος εκπληκτικό με ένα τεράστιο καταρράκτη σοκολάτας να ρέει ασταμάτητα.
Τέλος, περιηγηθήκαμε στη σοκολατογκαλερί με έκθεση φωτογραφίας, πίνακες αλλά και σοκολατένια γλυπτά και κατασκευές, στη γλυκιά βιβλιοθήκη με περιοδικά, παραμύθια και βιβλία συνταγών όλα σχετικά με σοκολάτα και στο πωλητήριο με τα σοκολατένια προϊόντα και τα αναμνηστικά δωράκια. Βέβαια είχαμε και την ευκαιρία να φωτογραφηθούμε σε λαχταριστά σκηνικά αλλά και να ζωγραφίσουμε σχεδιάκια στο πρόσωπό μας με τι άλλο.. με σοκολάτα.
Και κάπου εδώ το παραμυθένιο μας ταξίδι στον κόσμο του πιο λαχταριστού γλυκίσματος έφτασε στο τέλος του αφήνοντας μας με τις πιο όμορφες και γλυκές αναμνήσεις.

 

Click to play this Smilebox slideshow

Επίσκεψη στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας

  • tanagra-a
  • tanagra-b
  • tanagra-c
  • tanagra-d
  • tanagra-e
  • tanagra-f
  • tanagra-g
  • tanagra-h
  • tanagra-i
  • tanagra-j
  • tanagra-k
  • tanagra-l
  • tanagra-m
  • tanagra-n
  • tanagra-o
  • tanagra-q
  • tanagra-r
  • tanagra-s
  • tanagra-t
  • tanagra-u

 

Σήμερα Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015, οι μαθητές μας της έκτης τάξης, βρέθηκαν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, όπου επισκέφτηκαν την 331η Μοίρα Παντός Καιρού που έχει πάρει το όνομά της από το μυθικό Θησέα . Ξεναγήθηκαν στους φιλόξενους χώρους της βάσης, και παρακολούθησαν στον εξομοιωτή πτήσης τις διαδικασίες πτήσης και τον τρόπο χειρισμού των νέων μαχητικών αεροσκαφών τύπου MIRAGE.
Επίσης ενημερώθηκαν από το έμπειρο ιπτάμενο και τεχνικό προσωπικό για την επαγγελματική πορεία των νέων στην αεροπορία και περιηγήθηκαν σε ένα από τα καταφύγια των αεροσκαφών, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις εργασίες συντήρησης τους, αλλά και τη διαδικασία εκκίνησης του κινητήρα των MIRAGE.
Λίγα λόγια για την αεροπορική βάση της Τανάγρας
Η Αεροπορική Βάση Τανάγρας χρησιμοποιήθηκε ως βοηθητικό αεροδρόμιο κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του ?50. Τότε, με τη συμβολή του ΝΑΤΟ, αναβαθμίστηκε σε κυρίως αεροδρόμιο. Η 114 ΠΜ οργανώθηκε τον Αύγουστο του ?56 κάτω από τη δικαιοδοσία του 28ου Αρχηγείου Τακτικής Διοίκησης. Η 114 Πτέρυγα Μάχης έχει ως αποστολή τη διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας, με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθενται ή μετασταθμεύουν σ' αυτή, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων, οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα.
Σχέδια - Αποστολές - Επιχειρήσεις
Για πολλές δεκαετίες η 114 Πτέρυγα Μάχης είναι επιφορτισμένη με την αεράμυνα, κυρίως του κεντρικού και βόρειου Αιγαίου, καθώς και του Λεκανοπεδίου Αττικής. Η Μονάδα συμμετέχει επίσης με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, σε επιχειρήσεις δασοπυρόσβεσης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, στο πλαίσιο των Σχεδίων "ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ" και "ΞΕΝΟΚΡΑΤΗ". 
Σμήνος μετεκπαίδευσης
Όπως κάθε Πτέρυγα Μάχης, έτσι και η 114, έχει το Σμήνος Μετεκπαίδευσης (ΣΜΕΤ). Από εκεί ξεκινούν τα νέα πληρώματα που θα αποτελέσουν τους μελλοντικούς Αεροπόρους-μαχητές. Η εκπαίδευση πραγματοποιείται από έμπειρους εκπαιδευτές, μέσα από σεμινάρια, εικονικές πτήσεις αρχικά στον εξομοιωτή του Μ2000 αλλά και του Dash 5 και πτήσεις με διθέσια αεροσκάφη.

Πηγή: επίσημη ιστοσελίδα της πολεμικής αεροπορίας (https://www.haf.gr/)

 


Επίσκεψη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Οι μαθητές μας των μεγάλων τάξεων, επισκέφτηκαν σήμερα Τετάρτη 11/11/2015, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και είχαν την ευκαιρία μέσα από μία βιωματική ξενάγηση από έμπειρους θεατρολόγους ? παιδαγωγούς και ηθοποιούς, να γνωρίσουν τους πιο ενδιαφέροντες χώρους του, όπως το εντυπωσιακό φουαγιέ, τα θεωρεία, την πλατεία και τα παρασκήνια. Η ξενάγηση πραγματοποιήθηκε μέσα από ζωντανή, θεατρική αφήγηση αλλά και με τη συνεργασία των ίδιων των παιδιών, που συμμετείχαν σε θεατροπαιδαγωγικές δράσεις και παιχνίδια (αυτοσχεδιασμοί, κουίζ, φωνητικές και εκφραστικές ασκήσεις, παιχνίδι με τα συναισθήματα κλπ). Στη συνέχεια παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση της Όλιας Λαζαρίδου «Μια ημέρα στο θέατρο», μέσα από την οποία μπόρεσαν να κατανοήσουν τη λειτουργία όλων εκείνων των μηχανισμών του θεάτρου με τους οποίους τα παιδιά ήρθαν σε επαφή κατά τη διάρκεια της ξενάγησης.

Ήταν μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές μας, που τους έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά ένα εντυπωσιακό οικοδόμημα ? μνημείο αλλά και να μυηθούν μέσα από τη δύναμη του παιχνιδιού στο μαγικό κόσμο του θεάτρου. 

  • theater1
  • theater2
  • theater4
  • theater5
  • theater6
  • theater7
  • theater8
  • theater9
  • theater9a
  • theater9b

 



Επίσκεψη στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης"

Στις 20 Οκτωβρίου 2015, οι μαθητές της Ε' τάξης επισκέφθηκαν το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης", όπου με τη βοήθεια της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας εξερεύνησαν τις ομορφιές του πάρκου και ταξίδεψαν στον θαυμαστό κόσμο των πουλιών και της φύσης. Με μεγεθυντικούς φακούς, σημειωματάρια και μολύβια παρατήρησαν και κατέγραψαν ενδιαφέροντα στοιχεία για όλους τους ζωντανούς οργανισμούς που κατοικούν στις λίμνες, στο δάσος και στις καλλιέργειες του πάρκου.

Λίγα λόγια για την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία
Πρόκειται για μία περιβαλλοντική μη κερδοσκοπική οργάνωση με αντικείμενο την προστασία των άγριων πουλιών και των βιοτόπων τους στην Ελλάδα, θεωρώντας τα ως βασικά στοιχεία της ελληνικής φύσης. Από το 1982 εργάζεται ώστε να διασφαλίσει ένα βιώσιμο περιβάλλον τόσο για τα πουλιά, όσο και για τον άνθρωπο. Το έργο της περιλαμβάνει δράσεις προστασίας και μελέτης, ενημέρωσης και εκπαίδευσης, καθώς και παρεμβάσεις για τα κρίσιμα θέματα του φυσικού περιβάλλοντος.

  • tritsi1
  • tritsi2
  • tritsi3
  • tritsi4
  • tritsi5