Εκτύπωση

Εικαστικά

Εκπαιδευτικός:

Θεοδούλου Αλέξανδρος

Εκπαιδευτικοί στόχοι:

Τέχνη:  Η καλλιέργεια της ευαισθησίας και της γνώσης

Στόχος του μαθήματος των καλλιτεχνικών στο δημοτικό σχολείο, όπως περιγράφεται στις οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς, είναι να προκληθεί μέσω της τέχνης «...συγκίνηση και συναισθηματική φόρτιση, δημιουργία και επικοινωνία που οδηγεί στη διαμόρφωση ειδικής γλώσσας έκφρασης μέσα από την παρατήρηση, το πείραμα και την κατάκτηση του μέσου». Ας προσθέσουμε και την καλλιέργεια της αισθητικής, η οποία είναι πολύ ευρύτερη από το μάθημα των καλλιτεχνικών.

Οι μαθητές λοιπόν δεν θα γίνουν υποχρεωτικά καλλιτέχνες. Αρκεί να αντιληφθούν τη ζωτικότητα της τέχνης, η οποία είναι ένα από τα μέσα που διαθέτουν οι άνθρωποι για να απεικονίσουν, να αντιληφθούν, να επέμβουν στον κόσμο, να εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα. Γιατί τα έργα τέχνης, αν και βουβά, αφηγούνται πολλά και διάφορα, καθώς διασταυρώνονται με χίλια δυο θέματα της ζωής. Παρατηρώντας τα και κάνοντας συνειρμούς και μικρές έρευνες, μπορούν να πάρουν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: ποιος, πότε, γιατί, πώς, για ποιον έγιναν όλα αυτά και να αντιληφθούν ότι καθετί που θεωρείται σήμερα έργο τέχνης και εκτίθεται δημόσια, δημιουργήθηκε για να καλύψει ψυχικές, μεταφυσικές, αισθητικές, δηλαδή ποικίλες ανάγκες κι όχι για να μπει σ? έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο.

Τα παραπάνω ισχύουν φυσικά για όλους, αν και το παιδικό/νεανικό κοινό είναι ιδιαίτερα ευνοημένο, όπως θα διαπιστώσει ο αναγνώστης του Διαβάζω. Εικαστικοί, ιστορικοί τέχνης, εκπαιδευτικοί και επιμελητές μουσείων έχουν γράψει μια πληθώρα βιβλίων αναφοράς για την κατανόηση της τέχνης, χρησιμοποιώντας ποικίλες παιδαγωγικές στρατηγικές.

Πηγή: Ντεκάστρο Μαρίζα

Κάποια από τα έργα μας:

Περιηγηθείτε στις επόμενες σελίδες για να δείτε κάποια έργα μας, ή δράσεις μας ή κάποιες διδακτικές μας προτάσεις.

Πίσω


Κατασκευάζουμε γέφυρες

Γέφυρες

 

«Οι γέφυρες της εποχής μας, με τα πρωτότυπα και επιβλητικά τους σχέδια, είναι πραγματικά έργα τέχνης και αποτελούν σύγχρονα αρχιτεκτονικά μνημεία. Δίπλα τους στέκουν τα παλιά πέτρινα γεφύρια, αξιόλογα μνημεία που έρχονται από το παρελθόν και μας θυμίζουν τα θαύματα της λαϊκής μας αρχιτεκτονικής».
Οι μικροί αρχιτέκτονες της Δ? τάξης, κατασκεύασαν πολυτοξοτά γεφύρια με απλά χαρτόκουτα τα οποία στη συνέχεια χρωμάτισαν, αλλά και μικρές γέφυρες χρησιμοποιώντας σπάγκους, ξυλάκια, φελιζόλ και σκληρά χαρτόνια. 

 


Οι μικροί ζωγράφοι εικονογραφούν 

Ο άνθρωπος έγραφε με εικόνες πολύ πριν ανακαλύψει τη γραφή, γιατί έτσι μπορούσε να δείξει στους άλλους αυτά που ένιωθε και αυτά που σκεφτόταν. Αργότερα, με την ανακάλυψη της γραφής, τα κείμενα που έγραφε πολλές φορές τα εικονογραφούσε.
Και τα παιδιά εικονογραφούν παιδικές ιστορίες και παραμύθια. Οι εικονογραφήσεις αυτές είναι πρωτότυπες γιατί τα παιδιά μπορούν να καταλάβουν καλύτερα μια ιστορία που απευθύνεται σε αυτά και να την εικονογραφήσουν ελεύθερα, σύμφωνα με τα δικά τους ενδιαφέροντα, τη φαντασία και την αγάπη που έχουν για τις παιδικές ιστορίες και τα παραμύθια.
Έτσι, στα πλαίσια της ενότητας «Από τις λέξεις στις εικόνες» του μαθήματος των Εικαστικών, οι μικροί ζωγράφοι της Γ? τάξης, διαλέγουν από ένα παραμύθι και εικονογραφούν το εξώφυλλό του, με ζωντάνια και δημιουργικότητα.

 

 


Οι μικροί ζωγράφοι (μέρος Ι) 

 Στην παρακάτω παρουσίαση θα δείτε όμορφες δημιουργίες των μικρών μαθητών. Διάλεξαν τα χρώματα, τις γραμμές, τα σχήματα, τα υλικά και έφτιαξαν τις εικόνες του δικού τους κόσμου γεμάτες με φαντασία και όνειρο. 

 

 


Οι μικροί ζωγράφοι (μέρος ΙΙ) 

Ο κόσμος των εικαστικών μέσα από τη χρωματιστή και χαρούμενη ματιά των μικρών μας δημιουργών: