Εκπαιδευτικές Δράσεις και διαγωνισμοί σχολικού έτους 2016 - 2017

 

Φορητό Πλανητάριο στην αυλή του σχολείου μας


Φορητό πλανητάριο 

Παρασκευή, 2 Ιουνίου 2017 

Σήμερα στο σχολείο μας έλαβε χώρα μία ξεχωριστή και άκρως ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική δράση. Στον προαύλιο χώρο στήθηκε ένα φορητό ψηφιακό πλανητάριο υπό την εποπτεία του Νικόλαου Ματσόπουλου, επί 41 χρόνια αστρονόμου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, όπου οι μαθητές  είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν  ψηφιακές παραστάσεις ημισφαιρικής οθόνης πλήρους θόλου (360?), σε ένα θόλο διαμέτρου 6 μέτρων με επιφάνεια οθόνης 57 m2. Οι εικόνες προβάλλονταν σε όλη την εσωτερική επιφάνεια του θόλου, δημιουργώντας ένα απίστευτα εντυπωσιακό περιβάλλον. Η προβολή των συναρπαστικών ανακαλύψεων στην εξερεύνηση του διαστήματος είχε ως στόχο να συμβάλλει στην κατανόηση του κόσμου, να ανοίξει τους ορίζοντες των μικρών θεατών, να εμπνεύσει και να εκπαιδεύσει για όσα μας περιβάλλουν, για την ίδια τη γη και τη θέση μας στο σύμπαν.
Τα παιδιά ανακάλυψαν τα μυστήρια του σύμπαντος χωρίς να χρειαστεί να αφήσουν το σχολείο τους, βιώνοντας μία μοναδική οπτικοακουστική διδακτική εμπειρία.
Παράλληλα με τις παραστάσεις, πραγματοποιήθηκε παρατήρηση του Ηλίου με τηλεσκόπιο, προσφέροντας άμεση επικοινωνία με τους μαθητές, κάνοντας τους να αισθανθούν σαν να είναι μέρος της διαστημικής εξερεύνησης.
Οι ψηφιακές παραστάσεις που παρακολουθήσαμε:
"Από την Γη στο Σύμπαν". Η παράσταση είναι ένα μοναδικό ταξίδι στο Σύμπαν. Μετά από μια σύντομη αναφορά στην Αστρονομία των Αρχαίων, μας ταξιδεύει στο Ηλιακό μας σύστημα, στα άστρα, τον Γαλαξία μας, στο Σύμπαν, όπως αυτά περιγράφονται από την σύγχρονη επιστήμη. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί κυρίως πραγματικές εικόνες, από  τα μεγαλύτερα τηλεσκόπια του κόσμου. Το ταξίδι αυτό παρέχει στον θεατή μια ολοκληρωμένη εικόνα του αστρονομικού Σύμπαντος, με τρόπο απλό, εντυπωσιακό  και αφηγηματικό
"Ο Μαγεμένος Ύφαλος - Kaluoka 'Hina". Η ταινία μας μεταφέρει στα βάθη της θάλασσας σε έναν κοραλλιογενή ύφαλο, ένα μοναδικό κόσμο, πολύχρωμο και ξένο, γεμάτο περιπέτειες και κίνδυνους, αινίγματα και μυστήρια, παλιούς θρύλους και μύθους... ένα κόσμο που κατοικείται από πλάσματα με χιούμορ και θάρρος, αξιαγάπητα και παράξενα, γοητευτικά και επικίνδυνα.
"Ένα Αθάνατο Τηλεσκόπιο - Η ιστορία του τηλεσκοπίου Newall του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών". Η παράσταση περιδιαβαίνει το Σύμπαν εξηγώντας τον ρόλο των τηλεσκοπίων και επικεντρώνεται στην θαυμαστή ιστορία του τηλεσκοπίου Newall που κάποτε υπήρξε το μεγαλύτερο διοπτρικό τηλεσκόπιο στον κόσμο. Χρησιμοποιώντας πρωτοποριακές τεχνικές εικονοληψίας, ο δημιουργός της ακολουθεί την πορεία του τηλεσκοπίου από το Gateshead στο αστεροσκοπείο του πανεπιστημίου του Cambridge και τέλος στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, όπου συνεχίζει να προσφέρει τόσο στην επιστήμη όσο και στην εκπαίδευση

 


Τα νηπιάκια επισκέπτονται το σχολείο μας

Στα πλαίσια της μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό τα νήπια των 131ου και  118ου Νηπιαγωγείων μαζί με τις εκπαιδευτικούς τους επισκέπτονται το σχολείο μας. Ξεναγούνται από τη διευθύντρια του σχολείου, τραγουδούν μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ τάξης και τη μουσικό μας το τραγούδι «Στου Μανώλη την ταβέρνα», μας χαρίζουν πανέμορφες ζωγραφιές και κεράσματα  κι εμείς τους αποχαιρετάμε με γλυκά και ευχές για καλό καλοκαίρι. Το Σεπτέμβριο θα τους υποδεχτούμε με όλη μας την αγάπη.

Επίσκεψη νηπιαγωγείων


Σύμπραξη σχολείων

Κυριακή 4 Ιουνίου 2017 και ώρα 8:00 μ.μ. μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στην ετήσια μουσική βραδιά που διοργάνωσαν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων των 44ου και 152ου Δημοτικών Σχολείων Αθηνών σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας. Με την καθοδήγηση της δασκάλας τους κ. Ειρήνης Βαζαίου-Κουρουνιώτη μας μάγεψαν και μας ταξίδεψαν με γλυκές μελωδίες και τραγούδια. 

Σύμπραξη σχολείων


Ανοιχτός διάλογος ενημέρωσης & συνειδητοποίησης για την αναπηρία


Ναι στην διαφορετικότητα όχι στην προκατάληψη

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2017

Σε μια σύγχρονη πολιτισμική κοινωνία, ο ευαισθητοποιημένος και ενημερωμένος μαθητής σήμερα δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για έναν συνειδητοποιημένο και ενεργό πολίτη του αύριο. Ο κοινωνικός αποκλεισμός μπορεί να απαλυνθεί εάν, από πολύ μικρή ηλικία τα παιδιά εξοικειωθούν με την έννοια της «διαφορετικότητας».
Η έλλειψη της καθημερινής επαφής, της απαραίτητης γνώσης και το αίσθημα της άγνοιας είναι εκείνα που συχνά αποτελούν την αιτία διαμόρφωσης αρνητικών στάσεων και άκαμπτων αντιλήψεων σχετικά με την εικόνα της αναπηρίας. Οι ανοιχτές συζητήσεις, χωρίς λογοκρισία και διαμεσολαβητές, διαμορφώνουν ένα καινούργιο κώδικα επικοινωνίας χτίζοντας μέσα από την βιωματική διαδικασία, σχέσεις κατανόησης, σεβασμού και αποδοχής. Τα ατόφια ανθρώπινα συναισθήματα αποτελούν την απλούστερη αλλά και πιο πετυχημένη συνταγή για μια στάση ζωής χωρίς περιορισμούς και «κλειστές» αντιλήψεις.
Στα παραπάνω πλαίσια πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας και συγκεκριμένα στις ΣΤ? τάξεις, ένα εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα ευαισθητοποίησης και συνειδητοποίησης για την αναπηρία. Η ενημέρωση έγινε από τα στελέχη και συνεργάτες του Σ.Κ.Ε.Π. (Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους), Ειρήνη Τρομπέτα και Παναγιώτη Πιτσίνιαγκα.
Στα πρώτα 25? οι ομιλητές έθιξαν θέματα όπως η καθημερινότητα, η προσβασιμότητα, η επαγγελματική αποκατάσταση, η ενασχόληση με τα κοινά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες. Στα επόμενα 20? πραγματοποίησαν ανοιχτό διάλογο με τους μαθητές και απάντησαν στις ερωτήσεις τους.
Λίγα λόγια για τους ομιλητές:
Η Ειρήνη Τρομπέτα είναι συντονίστρια προγραμμάτων για τη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή. Είναι απόφοιτος των ΤΕΦΑΑ Αθηνών με ειδικότητα στην Ειδική Φυσική Αγωγή. Επίσης είναι συντονίστρια ? προπονήτρια του αθλήματος Bocce. 
Ο Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας είναι συντονιστής βιωματικών παρεμβάσεων - Motivational Speaker. Έχει σπουδάσει στην Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Ο Παναγιώτης απέκτησε κινητική αναπηρία στα 21 του χρόνια, μετά από τροχαίο.
Λίγα λόγια για τον Σ.Κ.Ε.Π.:
Ο Σ.Κ.Ε.Π. ? Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους, είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ιδρύθηκε στην Αθήνα, το 2009 οραματιζόμενος μία κοινωνία μέσα στην οποία όλοι ανεξαιρέτως θα αισθάνονται αποδεκτοί και χρήσιμοι. Σκοπός του είναι η άρση των προκαταλήψεων σχετικά με την αναπηρία και η ενσωμάτωση των νέων με αναπηρία στην καθημερινότητα και βασικός του στόχος η αφύπνιση και η αλλαγή στάσης του γενικού πληθυσμού απέναντι στην αναπηρία, στα πλαίσια ενός κοινωνικού περιβάλλοντος ίσων δικαιωμάτων & ευκαιριών.

 


Οι φύλακες της φύσης - «Ο Φώτης, η Φωτούλα και η Φωτοκύκλωση»

Φωτοκύκλωση

Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017

Σήμερα στο σχολείο μας η Ε? τάξη συμμετείχε σε μία δράση ευαισθητοποίησης της περιβαλλοντικής συνείδησης από την εταιρεία ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ Α.Ε. Οι μαθητές μέσα από μια βιντεοπροβολή, επεξηγήσεις από αρμόδια άτομα και ένα θεατρικό έργο, ενημερώθηκαν για τα οφέλη της ανακύκλωσης αποβλήτων, της επαναχρησιμοποίησης των υλικών, της αξιοποίησης αυτών αλλά και για την προστασία του Περιβάλλοντος και της υγείας. Πριν φύγουν όμως, τους είχαν κρατήσει για το τέλος μία έκπληξη, τους χάρισαν από ένα πολύτιμο δώρο: το ομορφότερο δώρο του κόσμου, ένα οικολογικό παραμύθι τυπωμένο σε ανακυκλώσιμο χαρτί.
Χρήσιμα πράγματα που μάθαμε:

  • Όλα τα είδη φωτιστικών και μικροσυσκευών ανακυκλώνονται και από τα υλικά τους προκύπτουν προϊόντα τα οποία επαναχρησιμοποιούνται σε πολύ μεγάλο ποσοστό.
  • Λαμπτήρες που ανακυκλώνονται είναι οι: ευθείς λαμπτήρες φθορισμού, λαμπτήρες φθορισμού μικρών διαστάσεων, λαμπτήρες εκκενώσεως υψηλής πιέσεως, λαμπτήρες LED παντός τύπου και ισχύος ανεξαρτήτως κάλυκα, ταινία LED και γιρλάντες LED 
  • Αν κάποιος από τους παραπάνω λαμπτήρες σπάσει, θα πρέπει να αερίσουμε τον χώρο για αρκετές ώρες, να συλλέξουμε τα κομμάτια του και να τα κλείσουμε σε αεροστεγή συσκευασία φορώντας γάντια, να συλλέξουμε τα μικροθραύσματα με κολλητική ταινία, να μη χρησιμοποιήσουμε ηλεκτρική σκούπα γιατί ο υδράργυρος που περιέχει θα απλωθεί στη σκούπα και τον χώρο και τέλος να τα πετάξουμε σε ειδικό κάδο.
  • Απορρίπτουμε λαμπτήρες, μικροσυσκευές και φωτιστικά σε ειδικούς κάδους που υπάρχουν σε σχολεία, super market, τράπεζες, δημοτικά σημεία, καταστήματα με ηλεκτρολογικό υλικό κλπ, ώστε να είναι δυνατή η περισυλλογή και η ανακύκλωσή τους

Λίγα λόγια για την παράσταση:
Οι Φύλακες της Φύσης και μαζί τους οι νέοι φίλοι τους, ο Φώτης και η Φωτούλα, τα δίδυμα αδέρφια της οικογένειας Ηλεκτρονικάκη, θα μεταφέρουν το μήνυμα της Φωτοκύκλωσης για την ανακύκλωση των παλιών λαμπτήρων και των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών στους μικρούς και μεγάλους συμμαθητές τους στο σχολείο.
Μαζί θα ξεκινήσουν την εκστρατεία για την προστασία του περιβάλλοντος. Στο νέο ταξίδι της γνώσης θα συναντήσουν στην παλιά αποθήκη του σπιτιού τους κάποιους περίεργους παλιού «συγκατοίκους» τους, που θα τους δώσουν το έναυσμα για την έναρξη της ιστορίας μας?
Λίγα λόγια για την εταιρεία ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ Α.Ε.:
Η ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ Α.Ε.  είναι περιβαλλοντικός φορέας, εγκεκριμένος από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, με σκοπό την οργανωμένη συλλογή και αξιοποίηση των αποβλήτων ειδών Ηλεκτρικού/Ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ώστε να μην καταλήγουν αυτά ανεξέλεγκτα στο Περιβάλλον αλλά να οδηγούνται στην Ανακύκλωση.


Μία δράση από το το κέντρο Πρόληψης «Αθηνά Υγεία»

Δράση από το κέντρο πρόληψης "Αθηνά Υγεία"


Μέσα στα εκπαιδευτικά πλαίσια εφαρμογής δράσεων πρόληψης και ανάπτυξης ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών και των εφήβων, το κέντρο Πρόληψης «Αθηνά Υγεία» με θεσμοθετημένη συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, υλοποίησε μια σειρά δράσεων στους μαθητές και μαθήτριες των Ε? και ΣΤ? τάξεων του σχολείου μας υπό την καθοδήγηση του ψυχολόγου ? στελέχους του Κέντρου Πρόληψης «Αθηνά Υγεία» Δήμου Αθηναίων ? ΟΚΑΝΑ κ. Λεχουρίτη Γεώργιου. Με αφορμή το παραμύθι «Ο μικρός πρίγκιπας» του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ, πραγματεύτηκαν τις διαπροσωπικές σχέσεις, την αποδοχή της διαφορετικότητας μέσα από συγκεκριμένα όρια και την αξία της φιλίας, τις δυσκολίες της και τη χαρά που δίνει στους ανθρώπους. Στις δράσεις χρησιμοποιήθηκε η βιωματική προσέγγιση όπου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά με τη χρήση τεχνικών και δραστηριοτήτων, όπως βιωματικά παιχνίδια, καταιγισμό ιδεών, δημιουργική γραφή, εικαστικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων κ.α. Τα παιδιά συζήτησαν, δούλεψαν ομαδικά, επικοινώνησαν εμπειρίες και βιώματα, επεξεργάστηκαν από κοινού αντιδράσεις και συναισθήματα, έθεσαν στόχους, εκφράστηκαν και δημιούργησαν. .
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος παρουσία των εκπαιδευτικών των τάξεων.

 


Διαμόρφωση σχολικού λαχανόκηπου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β1΄τάξης υλοποιούμε φέτος πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με στόχο τη διαμόρφωση του νέου μας σχολικού λαχανόκηπου. Συνεργαζόμαστε με την ομάδα των αρχιτεκτόνων του Πολυτεχνείου της Κρήτης στα πλαίσια του προγράμματος των «Εκπαιδότοπων ? Έτσι μαθαίνω καλύτερα». Παράλληλα μαθαίνουμε για τα φυτά, τη χρήση και τις ωφέλειές τους, την καλλιέργεια, την ανάπτυξη, την περιποίηση, τη συγκομιδή, τη σωστή διατροφή.
Έτσι λοιπόν, αρχικά ζωγραφίσαμε σε χαρτί στην τάξη πως θα θέλαμε το λαχανόκηπο και το χώρο γύρω από αυτόν. Στη συνέχεια αξιοποιώντας τα δικά μας σχέδια οι αρχιτέκτονες μας βοήθησαν να «ζωντανέψουμε» τους τοίχους με το να ζωγραφίσουμε σ? αυτούς διάφορα λαχανικά και τοποθέτησαν ειδικούς πίνακες για να γράφουμε τις παρατηρήσεις μας για τη σπορά και την εξέλιξη των λαχανικών που θα φυτεύουμε κάθε φορά. Μέσα στο λαχανόκηπο τοποθετήσαμε πλάκες πεζοδρομίου που μας χορήγησε ο Δήμος Αθηναίων για να μπορούμε να κινούμαστε πιο εύκολα, αφού πρώτα τις διακοσμήσαμε ζωγραφίζοντας πάνω τους φυτά ή κάνοντας αφηρημένη τέχνη. Δεν ξεχνούσαμε βέβαια να φροντίζουμε τα φυτά μας που  δυσκολεύτηκαν να μεγαλώσουν λόγω του χιονιού.
Μόλις τα λαχανικά μεγάλωσαν περάσαμε από την παραγωγή στην κατανάλωση. Μαζέψαμε το σπανάκι, τα κρεμμυδάκια, τον άνηθο, προσθέσαμε κι άλλα χορταρικά, τα καθαρίσαμε στην τάξη, τα πλύναμε, φτιάξαμε το μείγμα μας, το τοποθετήσαμε σε χωριάτικα φύλλα κι έτοιμες οι πίτες για ψήσιμο στο φούρνο της γειτονιάς. Σε όλη την προετοιμασία φυσικά φορούσαμε γάντια και καπέλα μαγειρικής με τα ονόματά μας που φτιάξαμε στην τάξη όπως οι «μεγάλοι chef».
Τι θεσπέσια μυρωδιά ήταν αυτή μόλις έφτασαν οι ψημένες πίτες στην τάξη!!! Τι νοστιμιά όταν τις δοκιμάσαμε. Φάγαμε με πολλή όρεξη, ήπιαμε και χυμό και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας μια και ήταν και η τελευταία μέρα της Αποκριάς.
Τώρα περιμένουμε με ανυπομονησία την ανοιξιάτικη σπορά και την καλοκαιρινή συγκομιδή. 

 

 


Βράβευση με ετικέτα ποιότητας για το eTwinning έργο μας

 Εθνική ετικέτα ποιότητας

 

Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

«Συγχαρητήρια! Μόλις σας απονεμήθηκε η Ετικέτα Ποιότητας για το έργο Δημιουργία ηλεκτρονικού ενημερωτικού περιοδικού.
Υλοποιήσατε ένα δημιουργικό έργο, το οποίο διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να θεωρηθεί επιτυχημένο: Ενεργή συμμετοχή των μαθητών, αλληλεπίδραση, δημιουργική χρήση εργαλείων ΤΠΕ, οργάνωση twinspace κ.α»
Με μεγάλη χαρά παραλάβαμε σήμερα την εθνική ετικέτα ποιότητας για το eTwinning έργο μας «Δημιουργία ηλεκτρονικού ενημερωτικού περιοδικού» από την Εθνική Υπηρεσία Στήριξης, που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015 ? 2016 στο μάθημα των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνίας.
Η Ε2 τάξη του 12ου Δημοτικού Σχολείου Γαλατσίου και η Ε1 τάξη του 130ου Δημοτικού σχολείου Αθηνών, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν ένα ψηφιακό έργο που αγαπήθηκε τόσο από τα παιδιά όσο κι από εμάς.
Σκοπός του έργου, ήταν να μετατρέψουμε τους μαθητές μας, σε μικρούς δημοσιογράφους οι οποίοι μέσα σε κλίμα συνεργασίας θα ανέπτυσσαν τις συντακτικές τους ικανότητες και θα δημιουργούσαν ένα ηλεκτρονικό, ενημερωτικό περιοδικό με προτάσεις για θεατρικές παραστάσεις, ταινίες, βιβλία, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εργαστήρια, διαγωνισμούς, εκδρομές, κατασκηνώσεις κλπ που θα απευθυνόταν σε παιδιά, χρησιμοποιώντας σύγχρονα διαδικτυακά εργαλεία.
Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία συνεργασίας, με τα πεμπτάκια μας να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό σε ένα μοναδικό ταξίδι δημιουργίας, φαντασίας και εφευρετικότητας.
Θέλω από καρδιάς να ευχαριστήσω τη συνάδελφο του 12ου Δημοτικού Σχολείου Γαλατσίου, κ. Βικτωρία Ζιώτη, με την οποία συνεργαστήκαμε άψογα γι' αυτό το πρόγραμμα, αλλά κυρίως θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μικρούς μας μαθητές για το ζήλο, την αφοσίωση, την υπομονή και την επιμονή που έδειξαν καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Είμαστε τόσο περήφανες γι? αυτά τα παιδιά. Συγχαρητήρια σε όλους!!! 
Το όνομα του περιοδικού μας είναι: «12 και 130 χαμογελάκια» και τα περιεχόμενα του μπορείτε να τα δείτε κάνοντας κλικ εδώ 


Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:
Μανωλοπούλου Πένυ (ΤΠΕ), Ζιώτη Βικτωρία (ΤΠΕ)
Σχολικό έτος: 2015 - 2016


Ένα παιδί μετράει τ? άστρα

 


Την
Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017, από τις 5.00΄μ.μ. ως τις 8.30΄μ.μ. οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης  στα πλαίσια του περιβαλλοντικού ? πολιτιστικού τους προγράμματος  «Στη γειτονιά του φεγγαριού» υλοποίησαν  το εναλλακτικό εκπαιδευτικό εργαστήριο Αστρονομίας «Ένα παιδί μετράει τ? άστρα» με την ομάδα Νέων Πολιτεία.
Τα παιδιά ταξίδεψαν στο διάστημα, ήρθαν σε επαφή με την επιστήμη της Αστρονομίας, ερεύνησαν  τον ουράνιο θόλο διαδραστικά και ανακάλυψαν την ιστορία των αστερισμών και των αστέρων μέσα από την ελληνική μυθολογία. Παρατήρησαν τη σελήνη μέσα από φορητό τηλεσκόπιο και κατασκεύασαν το δικό τους αστρονομικό επιπεδόσφαιρο. 
Η βραδιά τους έκλεισε τρώγοντας  μια ολόφρεσκη πίτσα-κέρασμα  από τον κ. Μουσελίμο Δήμο τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ.

Η δράση μέσα από τα μάτια του μαθητή Θοδωρή Μουσελίμου
Στο σχολείο μας διοργανώθηκε μια εκπαιδευτική δράση με κύριο θέμα τη ΣΕΛΗΝΗ και την εκπαίδευση - ψυχαγωγία των  παιδιών της Στ'1 και Στ'2 τάξης. Ξεκινήσαμε με διάφορους αστερισμούς. Φτιάξαμε το σχήμα των αστερισμών και έπειτα τους ονομάσαμε με τα πιο αστεία και περίεργα ονόματα. Ήταν απίστευτα διασκεδαστικό!
Κάναμε και μια κατασκευή,  η οποία χρησιμοποιείται στο να βλέπουμε τους συγκεκριμένους αστερισμούς σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα, το επιπεδόσφαιρο. Στη συνέχεια μελετήσαμε το πλανητικό μας σύστημα, και μέσα από πολλές ερωτήσεις που απευθύναμε στην ομάδα του προγράμματος μάθαμε όλοι υπέροχα πράγματα για το σύμπαν.
Τελικά...είδαμε τη Σελήνη με ένα αληθινό τηλεσκόπιο! Είχαμε λίγες δυσκολίες μιας και μας "κρυβόταν" πίσω από τα σύννεφα. Τελικά τα σύννεφα αποσύρθηκαν για λίγο κι εμείς είδαμε το δορυφόρο μας
Μια έκπληξη μας περίμενε αμέσως μετά από το πρόγραμμά μας, μιας και φάγαμε... ΠΙΤΣΕΣ!!!

 


Δυναμικός και στατικός τρόπος «σκέπτεσθαι»

Την Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 18:00,  οι γονείς της Α? τάξης συμμετείχαν σε ενημερωτική συνάντηση με θέμα: "Δυναμική και στατική νοοτροπία σκέψης": Πώς συζητάμε με τα παιδιά μας για το λάθος, την πρόοδό τους και άλλα σημαντικά ζητήματα". Την ενημερωτική συνάντηση  συντόνισε  ο σχολικός σύμβουλος κ. Παναγιώτης Πήλιουρας τον οποίο και ευχαριστούμε για τις καλές πρακτικές που μας παρουσίασε. 
Ακολουθεί η σχετική παρουσίαση η οποία έχει βασιστεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στη θεωρία και στο υλικό περί δυναμικής και στατικής νοοτροπίας που έχει διατυπώσει/δημοσιεύσει η ψυχολόγος Carol Dweck (τα έτη 2006 & 2012).

 


 


Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Για 3η συνεχή χρονιά γιορτάζεται σήμερα  3 Οκτωβρίου 2016, η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (θεσμοθετήθηκε στα πλαίσια των δράσεων που αφορούν το «κοινωνικό σχολείο»  ως Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού η πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους).
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας  και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα υιοθέτησης ενός πιο δραστήριου τρόπου ζωής των παιδιών και εφήβων και στην προσπάθεια να παρακινήσει τους μαθητές να συμμετάσχουν  σε οποιοδήποτε είδος φυσικής δραστηριότητας με απώτερο στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, την καλλιέργεια ή/και ενίσχυση της ευεξίας, υιοθετεί το σύνθημα της Μαθητιάδας ως λογότυπο της 3ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού για το τρέχον έτος 2016-2017: «Νιώσε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας: Αθλητισμός - Δικαίωμα για όλους».
Το σχολείο μας επέλεξε το θέμα των αρχαίων ολυμπιακών αγώνων. Προβλήθηκε βίντεο για την προετοιμασία και πορεία των αθλητών  από την αρχαία Ήλιδα ως την αρχαία Ολυμπία καθώς και τη διεξαγωγή των αγωνισμάτων. Ακολούθησε συζήτηση όπου τα παιδιά έθεσαν ερωτήσεις. Ακόμη έγινε αναφορά στο αρχαίο παγκράτιο και ακολούθησε επίδειξη του αθλήματος στη σημερινή του μορφή από το σύλλογο "Θησεύς" μέλη του οποίου είναι αρκετοί μαθητές του σχολείου μας.

3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθληισμού